No Images.
Please upload images in images manager section. Click on Manage Images button on the right side of the gallery settings.
Яскрава різнобарвна афіша привернула погляди багатьох
учнів та викладачів Академії музики ім. Глінки. «Музичний мольберт»
колір має значення» — 22.04.2021 у Арт-кафе. Невже Науково-просвітницьке студентське товариство «Art*Area» організували художню виставку?!
Можна сказати і так, але дуже незвичайну.
Кожен музичний твір, що прозвучав на цьому концерті, отримав свою гаму кольорів завдяки картинам, що демонструвалися під час виконання. Але є такі люди, які мають «кольоровий слух» і «розмальовують» музику самі.
«Кольоровий слух» або музично-кольорова синестезія – це явище, завдяки якому почуті звуки автоматично викликають у людини-синестета (а це приблизно 0,5% усього населення планети) кольорові образи. Явище синестетичного кольорового слуху є досить рідкісним і доволі неприємним для музикантів, оскільки у них підвищується чутливість до навколишнього інформаційного шуму, що сьогодні є великою проблемою. Серед найвідоміших «власників» кольорового слуху – М.Римський-Корсаков, О.Скрябін, М.Чюрленіс.
Скрябін став першим, хто в історії світової музичної культури поєднав в одному творі звук, колір і світло. Повністю втілити задум синтезу мистецтв композитору вдалося в музичній поемі «Прометей» в 1910 році. Для виконання поеми «Прометей» потрібні були оркестр, хор, орган, фортепіано
і спеціальний світловий апарат.
На концерті ми «почули» фіолетовий через виконання на фортепіано Етюду #2 опус 8. Фа#-мінор, а червоний зіграла арфа ( Ф.Лист Обробка фантазії «Соловей» до-мінор). Через романс Н.А. Римського-Корсакова «О чем в тиши ночей» у Ре- бемоль мажорі передали темний, багряний, теплий , як його відчував автор. А помаранчево-рожевий (як його бачив Скрябін) був виконаний струнним тріо через «Грустный вальс» Я.Сібеліуса Соль-мажор.
Світлий, радісний, відвертий, коричнево-золотистий – такі характеристики підходять до « Пісні індійського гостя» Н.А. Римського-Корсакова (арфа-тромбон). Мандоліна з фортепіано через виконання Ноктюрна Соч.5#1 Ре-мажор показали нам жовтий, а замок Шамбор з хорового концерту » Французские фрески» для жіночого хору, Л. В. Дичко, демонструє через синій просторовий колір, витончено-блакитний, символ –вода.
Система розфарбовування музики у кожної людини з кольоровим слухом своя. Тому кожному слухачеві була видана картина Врубеля «Демон», яку треба було розфарбувати під час прослуховування «Прометея» Скрябіна ( основна тональність- фа# — фіолетовий) .
Може хтось під час такого експерименту відчув у собі такі здібності,
а комусь це не властиво. Але всі ми зрозуміли, що кольоровий музичний слух – це не міф, не покарання, а безмежний простір для творчості!
Андреєва Поліна
No Images.
Please upload images in images manager section. Click on Manage Images button on the right side of the gallery settings.
Романтизм як метод і напрям в мистецтві був явищем складним і суперечливим. Прозі життя романтизм протиставив прекрасне царство духу, «життя серця». Романтики вірили в те, що почуття становлять більш глибокий пласт душі, ніж розум. За словами Вагнера, «художник звертається до почуття, а не до розуму». А Шуман говорив: «Розум помиляється, почуття — ніколи». Не випадково, ідеальним видом мистецтва була оголошена музика. Саме вона в епоху романтизму зайняла провідне місце в системі мистецтв.
Глибокий інтерес до людської особистості, розкриття особистої драми з відтінками автобіографічності, тема людської самотності, увага до почуттів, переважність любовних і фантастичних образів — ось що було характерним для музики романтизму.
Як це проявилося у творчості Шумана, Чайковського, Шопена та багатьох інших композиторів ми дослідили разом з Науково-просвітницьким студентським товариством «Art*Area» Дніпропетровської академії
музики ім. М.Глінки на Проекті «Клавіші душі», що відбувся 29.09.2021р. о 17.00 в ауд.420.
Осінь, ліричні звуки фортепіано і вдало підібрані романтичні твори створили особливу атмосферу на цьому концерті.
«Пестрые листки» Роберта Шумана – музика, яку підказали йому ангели. Низка образів, відображена на розрізнених сторінках. Тут і благання, і хвилювання, і знемога, і пристрасний гнів. І нема краю потоку відчуттів…
Шопен — один з головних представників романтизму в музиці. Таємний ліризм, глибока психологічність, тонкість у передачі настроїв, мрійлива споглядальність — найважливіші тенденції музичного романтизму. На концерті були виконані Вальс №3 a-moll та Етюд №24 ор.25 c-moll.
«Пісні без слів» Книга 4 №3 g-moll Фелікса Мендельсона показали нам основну тенденцію романтиків — «вокалізувати» інструментальну музику, придати їй пісенну виразність, одушевити інструмент, змусити його співати.
Один з найбільш ліричних композиторів, овіяний всесвітньою славою — Петро Ілліч Чайковський. Його «Пори року» — це цикл з 12 характерних картин для фортепіано. П’єса «Май. Белые ночи.» передає зміну суперечливих настроїв: сумні роздуми змінюються солодкими завмираннями переповненої захопленням душі на тлі романтичного пейзажу періоду білих ночей.
Яскравим прикладом романтизму в творчості П.І.Чайковського є балет «Лебедине озеро». Як справжній романтик, композитор не приймав сучасного світу і намагався в музиці відобразити той ідеальний світ, де любов перемагає смерть.
І все-таки, любов править світом. А особливо — романтиками. «Поема» Зденека Фібіха, одного з головних представників чеського романтизму, не залишить нікого байдужим.
Перший номер циклу «П’єси-фантазії для фортепіано» Сергія Рахманінова — «Елегія» мі-бемоль мінор. В «Елегії «простежується пізній романтизм, який Рахманінов увібрав у себе з музикою Чайковського.
Наприкінці концерту ми почули Скерцо до-мінор для скрипки і фортепіано з сонати F-A-E Іогеннеса Брамса — представника німецького романтизму.
Романтизм — це природа нашої душі. А якщо нам здається, що це слово із далекого минулого, то щось із цим світом не так. Тривожність, депресія та інші психічні розлади стали супроводжувати людину в сучасному житті. Романтизм лікує душу, робить наше життя повнокровним і барвистим, чуттєвим і радісним.
Дякуємо Науково-просвітницькому студентському товариству «Art*Area», всім виконавцям і викладачам за чудовий терапевтичний концерт!
Video