15 – 17 квітня 2018 року відбулось продовження творчого проекту „Шедеври світової класичної музикиˮ у рамках Міжнародного музичного фестивалю „Музика без межˮ. Концертні зали Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки разом із вдячними слухачами гостинно розкрили мистецькі крила на зустріч як нових, так і вже добре знайомих музикантів із різних куточків світу. Цього разу на головну фестивальну сцену Дніпра зійшла представниця молодого покоління академічних музикантів-інструменталістів, ізраїльська віолончелістка Даніель Акта; концертуючий трубач, соліст Ізраїльського симфонічного оркестру Тамір Акта, а також добре знаний для українських меломанів, всесвітньо відомий піаніст, професор Казанської державної консерваторії ім. Н. Жиганова Євген Михайлов.
Звуки труби Таміра Акти сповістили про початок триденного музичного марафону. 15 квітня виконавець представив сольний концерт з оригінальних творів академічної французької музики для труби. У супроводі піаніста-концертмейстера Олександра Бєлоусова майстер виконав два конкурсні соло Тео Шарльє, в яких продемонстрував надзвичайно високий рівень виконавсько-технологічної майстерності володіння трубою. Художній образ теплого повітря, своєрідної теплової хвилі було створено у п’єсі „Сaniculeˮ Жерома Ноле. Кантабіле і скерцо Філіпа Гобера прозвучало з яскравою контрастністю художніх образів та чіткою рельєфністю їх інтонаційного зображення.
Після концерту Тамір Акта провів відкриті заняття, своєрідний широко представницький майстер-клас не лише зі студентами академії ім. М. Глінки, але й з численними учнями музичних шкіл міста. У взаєморозумінні складних виконавсько-професійних питань народжувались певні рекомендації, поради щодо технології гри на трубі, художньо-образного змісту, драматургії найвідоміших трубних оригінальних творів, специфіки щоденних занять виконавця-трубача тощо.
Наступний день фестивалю означився участю його найбільш жаданого, та водночас, незмінного учасника всіх фестивальних подій, а саме симфонічного оркестру „FESTIVALˮ, під орудою заслуженого діяча мистецтв України Дмитра Логвина. Оркестровий супровід створив щонайкращі можливості до виступу Даніель Акти, яка з успіхом виконала один з найскладніших концертів для віолончелі з оркестром, написаних у першій половині ХХ століття, а саме концерт e-moll британського композитора Едварда Елгара.
Соковита, тембрально насичена вокальна манера інструментального інтонування, поєднана зі співучою віртуозно-мілкою технікою створила неперевершеність романтичного характеру спілкування молодої виконавиці з численними слухачами.
Того вечора прозвучав також і дванадцятий концерт для фортепіано з оркестром В.А. Моцарта. Криштально-блакитна, прозора фактура звучання роялю геніального виконавця Євгена Михайлова, у супроводі камерного складу симфонічного оркестру академії, створили мить реальності дотику у напрямі досконалості світобудови, її впорядкуванні та постійної гармонії сфер Вічності буття.
Завершував музичний марафон концерт „Viva, Piano!ˮ, який відбувся 17 квітня на головній сцені академії ім. М. Глінки. Евген Михайлов, як піаніст зі світовим ім’ям, викладач, концертуючий виконавець, який пропагує мистецькі здобутки України на міжнародному рівні (граючи у багатьох країнах світу) представив слухачам шедеври фортепіанної музики епохи романтизму. Композиції С.В. Рахманінова (Варіації на тему Кореллі, Етюди-картини c-moll, D-dur, es-moll; Прелюдії gis-moll, G-dur), Ф. Ліста („Мефісто-вальсˮ), М. Равеля („Нічний Гаспарˮ) щоразу здіймали хвилю все нових почуттів, неперевершеної емоційної наснаги, спільно-енергетичного, взаємообумовленого пробудження внутрішнього єства людини, її глибинно-духовної, особистісно-нематеріальної суті.
Виступ геніального майстра завершив концертний сезон 2017 – 2018 навчального року. Попереду, сповненні творчого натхнення академічні концерти студентів, магістрів та очікування нових музичних програм і, безумовно, нових шедеврів.
В.В. Громченко