Вже традиційно, неодмінною складовою багаторічного навчального
процесу в Дніпропетровській академії музики ім. М. Глінки є Міжнародний
фестиваль музичного мистецтва „Музика без меж”. Цей своєрідний флагман
професійно-освітнього процесу якнайкраще обумовлює навчальну ходу в
природньому синтезі теорії і практики, при цьому, що надзвичайно важливо,
практики з наявно вагомою публічною складовою – вщент наповненими
концертними залами академії.
Саме такими визначально-формуючими критеріями позначилось свято
віолончельного та контрабасового академічного виконавства ART CELLO 2019,
яке відбувалось три дні поспіль з 26 по 28 вересня 2019 року на сценах академії
музики ім. М. Глінки у Дніпрі.
Перший день віолончельно-контрабасового марафону означився, передусім,
самобутньою формою концертно-видовищного дійства, що, у певній мірі, тяжіє
до своєрідного джем-сейшену, специфічної концертно-пізнавальної,
комунікативно-довільної процесії, в якій всесвітньо відомі музиканти грали і
сольно, і в ансамблі з викладачами та студентами академії. Безпосередній ведучий
концерту, ідейний натхненник та організатор віолончельного фестивального руху,
професор Вищої школи музики в Женеві та Вищої школи мистецтв у Берні Денис
Северин презентував слухачам як музичні композиції, їх певну художньо-
виконавську своєрідність, так і, звичайно, музикантів-виконавців цьогорічного
мистецького проекту, а це професор Вищої школи музики в Ліоні Анна Гастинель
(віолончель), професор Вищої школи музики та мистецтв у Мангеймі Петру Іуга
(контрабас), професор Вищої школи музики в Антверпені Юстус Грімм
(віолончель), провідний викладач Дніпропетровської академії музики
ім. М. Глінки Ольга Луценко (віолончель).
Відповідно до назви концерту „Музичний вернісаж”, того вечора звучали
твори Л. Боккеріні, В. Фітценгагена, Р. Глієра, А. Пʼяццолли, Х. Хенце, Е. Тангі,
М. Вайнберга, Ж. Офенбаха, Дж. Солліма, в яких, наголосимо, синтез
виконавських шкіл виразно окреслив багатогранну, ідейно-образну характерність
музики, яскраво підкреслив художньо-змістовну самобутність презентованих
композицій.
Другий день фестивалю означився, насамперед, шедеврами академічної
віолончельної та контрабасової музики. У супроводі камерного оркестру академії
ім. М. Глінки (художній керівник та диригент Марія Ємець) прозвучали Концерт
№ 2 для віолончелі з оркестром D-dur Й. Гайдна у виконанні Юстуса Грімма,
Концерт для віолончелі з оркестром ор. 129 Р. Шумана в інтерпретації Анни
Гастинель, П’ять п’єс у народному стилі для віолончелі з оркестром Р. Шумана в
художньому бачені Дениса Северина, а також хрестоматійний твір
контрабасового академічного репертуару Концерт № 2 h-moll Дж. Ботезіні,
представлений численній аудиторії у своєрідності ідейно-образного прочитання
Петру Іуги.
Третій день фестивального марафону означився рідкісною можливістю
спілкування з видатними музикантами у рамках майстер-класів, які, безумовно,
окреслили подальші напрями розвитку міжнародного культурно-мистецького
синтезу у векторі професійного академічного музичного мистецтва.