„Ціллю світу мистецтва, як і усього великого Творіння, є свобода і рух
впередˮ, – саме ці слова геніального Л. Бетховена постали своєрідною ідейно-
тематичною основою наступного проекту Міжнародного фестивалю музичного
мистецтва „Музика без межˮ, який вже традиційно відбувся у головній
концертній залі Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки з 16 по 18 квітня
2019 року.
Такого роду еволюційно-натхненний бетховенський погляд на світ
мистецтва поділяють й організатори та численні учасники весняної „Музики без
межˮ, серед яких концертмейстер Берлінського філармонійного оркестру,
концертуючий скрипаль Гай Браунштейн; народний артист України, диригент
Дмитро Логвин; заслужений діяч мистецтв України, ректор Дніпропетровської
академії музики ім. М. Глінки, піаніст Юрій Новіков; музиканти камерних
ансамблів „Alternance Ensembleˮ (Франція) та „DʼARTˮ (Україна), а також артисти
симфонічного оркестру „THE FESTIVALˮ (Україна).
Фестиваль розпочався звуками одного з найвідоміший шедеврів
фортепіанної музики, а саме – Сонатою № 23, „Appassionataˮ Л. Бетховена у
виконані Ю. Новікова. Далі у святковому вечері звучали один з найпопулярніших
творів сольного скрипкового репертуару – бетховенський концерт для скрипки з
оркестром, який було представлено у художньому баченні скрипаля
Г. Браунштейна та диригента Д. Логвина. У своєрідній кульмінації першого
фестивального дня слухачі насолодились звучанням Симфонії № 3 „Героїчнаˮ, в
інтерпретації Г. Браунштейна (вже як диригента) із симфонічним оркестром
„THE FESTIVALˮ академії музики ім. М. Глінки.
Другий день міжнародного музичного свята означився самобутністю
слухацького тлумачення художніх образів камерної музики ХХ – початку ХХІ
століть, які за спільним результатом виконавської та слухацької інтерпретацій
духовно відкарбувались у свідомості співзвуччями французьких музикантів
ансамблю „Alternance Ensembleˮ. Лунала академічна музика як всесвітньо знаних,
так і мало відомих французьких та українських композиторів М. Равеля,
К. Дебюссі, Ф. Ерсана, Ж. Пессона, В. Рунчака та інших.
Заключний день фестивалю за логікою ідейно-тематичного формотворення
мистецького дійства, подарував слухачам шедевр пізньої творчості Л. Бетховена –
Квартет op. 135. Твір прозвучав у виконанні струнного квартету „DʼARTˮ
Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки, ансамблево-довершена єдність
якого була представлена художньо-виконавською майстерністю М. Ємець
(скрипка), М. Обмелько (скрипка), М. Самокіш (альт), О. Луценко (віолончель).
Завершився виступ дніпровського ансамблю, симфонічним за природою
інтонаційного мовлення та глибоко автобіографічним за змістом, Квартетом № 8
c-moll Д. Шостаковича, який, вписуючись до вищезазначеної концепції вільного
та водночас еволюційно-піднесеного руху як ключової цілі академічного
мистецтва, означив символічно-своєрідний вільний погляд у майбутнє.