Минулі

Dnepr Brass Fest

2016-02-15 15:00:00

С 15 по 19 грудня 2016 року в Дніпропетровській академії музики відбулась подія, яка символізує початок нового формату концертно-фестивального руху не лише для міста Дніпра, але й для усього центрального регіону України. Означення нової формації віддзеркалила, як і годиться, назва заходу – Дніпро Брас Фест. Спеціалізований вектор академічної інструментальної музики, у представлені лише мідних духових (труба, валторна, тромбон), максимально зосередив увагу численних поціновувачів та безпосередніх представників царини духового професійного музично-виконавського мистецтва.Зірковий склад учасників даного марафону, представлений професором Вищої школи мистецтв у Бремені Отто Заутером (труба, Німеччина), солістом Флорентійської опери Люка Бенуччі (валторна, Італія), керівником факультету оркестрової майстерності Західного університету в Канаді Аленом Труделем (тромбон), заслуженим артистом України Андрієм Ільківем (труба, Україна), безумовно, привернув увагу багатьох студентів, викладачів мистецьких навчальних закладів з міст Кривого Рогу, Камʼянського, Запоріжжя, Рівного. Завдяки зусиллям представників Генерального консульства Федеративної Республіки Німеччини, як установи-співорганізатора фестивалю, до академії музики ім. М. Глінки також завітали менеджер з культурних програм міжнародної гільдії трубачів професіоналів Сабіна Кірдорф (Німеччина), відомий телевізійний продюсер і директори численних програм та документалістики німецького національного телебачення Йоахім Якель, а також голова асоціації композиторів Німеччини Енйотт Шнайдер.

Фестиваль розпочався з надзвичайно активної та доволі масованої низки майстер-класів, які відбувались два дні поспіль, протягом 15 та 16 грудня. Відкритті заняття проводились не лише музикантами інструменталістами, але й іноземними представниками мистецько-гуманітарної сфери. Зокрема, висвітлювались наступні тематичні напрями: „Сучасний культурологічний менеджментˮ (С. Кірдорф), „Загальні тенденції режисури сучасного мистецтваˮ (Й. Якель), „Сучасний творчий доробок та новітні композиційні техніки представників Німецької композиторської школиˮ (Е. Шнайдер).

У наступні три дні, а саме 17, 18 та 19 грудня, програма фестивалю суттєво розширилась. Денні оркестрові репетиції та вечірні концерти плідно доповнили перманентний ряд майстер-класів, у яких кількість учасників з активною динамікою збільшувалась щодня. Перший концерт здійснився в ареолі музичних символів бароко. Незмінна активність внутрішньої метро-ритмічної пульсації, протиставлення світла і тіні, контрастні побудови відлуння у партії труби-пікколо та в оркестрі стверджували величність руху як змістовно-формуючого знаку музичного бароко. Професійну досконалість трубача Отто Заутера у виконанні концерту для труби з оркестром Й. Мольтера складно переоцінити. Про таких виконавців зазвичай кажуть: „Народився з інструментом в рукахˮ. Супровід солісту, представлений камерним оркестром академії музики ім. М. Глінки був тембрально доповнений майстерністю яскраво вираженого аутентичного стилю київської клавесиністки, викладача Наталії Фоменко.

Концерт духового оркестру під орудою Ігоря Грузіна постав центральною кульмінацією фестивального марафону в стінах Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки. Вечір 18 грудня означила духова академічна музика сучасних вітчизняних та зарубіжних композиторів. Національний колорит творчості й композиторська обдарованість Л. Колодуба виразно розкрилась у „Карпатській рапсодіїˮ. Оспівування української природи, яке плекає найяскравіші барви, форми й пахощі світосприйняття означилось в яскравій тембровій зображальності (флейта пікало, бас кларнет), у превалюванні поступово наростаючого типу динаміки, у використанні репетитивної техніки в різних групах оркестру тощо.

Виступ тромбоніста Алена Труделя красномовно підкреслив сучасні тенденції розвитку духової академічної музики. Концерт для тромбона з духовим оркестром скандинавського композитора Лауді Грандаля, безумовно, завдяки майстерності соліста й оркестрантів, максимально розкривав природність виразових можливостей тромбона, а саме наспівність, оксамитовий тембр, широкий діапазон, артикуляційну гнучкість тощо. Специфічні можливості виразової палітри саксофонів були розкриті у композиції Томаса Досса „Spotlightsˮ, яку натхненно виконав квартет саксофоністів у складі А. Прохоренко, В. Кібець, В. Печеного, В. Гаврильченка. Також у виконанні духового оркестру прозвучали оригінальні композиції Дж. Свірінгера, Р. Форда, Дж. Маккея, С. Хатзо.

Завершував фестивальний марафон концерт у Дніпропетровській філармонії ім. Л.Б. Когана. У супроводі академічного симфонічного оркестру Андрій Ільків виконав концерт для труби А. Арутюняна. Шедевр сольної валторнової музики ХХ століття – концерт Р. Глієра для валторни з оркестром прозвучав у виконанні Люка Бенуччі. А завершив заключний концерт, як і власне увесь фестивальний марафон, прем’єрний в Україні концерт для труби з оркестром „Ikarus”, сучасного німецького композитора Е. Шнайдера у представленні всесвітньо відомим трубачем Отто Заутером.

Отже, завершуючи концертний, фестивальний рух 2016 року творчий марафон виконавців на мідних духових інструментах успішно означив новий вектор проведення творчих заходів у академії ім. М. Глінки, а саме створення спеціалізованих, масштабних творчих акцій націлених на відповідний академічний інструментарій.