Музичний карнавал: традиція єднання

Напередодні весни у концертних залах Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки вже традиційно пройшов „Музичний карнавалˮ – своєрідна творча форма еволюційного продовження Міжнародного фестивалю музичного мистецтва „Музика без межˮ.

26 лютого 2018 року в концерт-холі академії панувала надзвичайно емоційна атмосфера, адже перше виконання в Україні Концерту d-moll для скрипки з оркестром Р. Штрауса спричинило чималий культурно-мистецький розголос у творчих колах не лише Дніпропетровщини, але й усього центрального регіону України.

Соліст – лауреат міжнародних конкурсів, професор Віденської консерваторії, скрипаль Борис Бровцин у супроводі симфонічного оркестру „THE FESTIVALˮ (художній керівник та диригент – заслужений діяч мистецтв України Дмитро Логвин) відтворили сяйво епохальної кульмінації музичного романтизму, квінтесенцію його художньо-естетичної природи у завершальний етап цього культурно-історичного періоду.

Один з найвидатніших німецьких композиторів пізнього романтизму Ріхард Штраус створив винятково складний за виконавською технологією та емоційно- художньою величчю образ духа-творця у тричастинному циклі, який натхненно довершено представили музиканти у перший день фестивального марафону.

Дещо замкнений для пересічної людини внутрішній світ Б. Бровцина вмить знайшов осяяння у контрастному, концентровано-окриленому відчутті мінливості романтичної естетики. Сьома симфонія Л. Бетховена, при усій хрестоматійності даного твору, природно віддзеркалила свіжість прочитання музики молодими артистами, що особливо відчувалось у просвітлено-пластичному, „легкомуˮ інтонуванні повільної частини симфонії.

Карнавальна хода продовжилась наступного вечора в концерті струнного квартету DʼART Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки. Ансамблеве звучання струнно-смичкових інструментів у виконавській майстерності Марії Ємець (скрипка), Марії Обмелько (скрипка), Маргарити Ємець (альт) та Ольги Луценко (віолончель) відкрило слухачам шедеври камерної музики класико- романтичного та сучасного періодів розвитку музичного мистецтва. Класична вишуканість та елегантність інтонування позначила виконання Квартету d-moll ор. 76 Й. Гайдна. Романтичність музичного мовлення у синтезі з чеськими народно пісенними традиціями означила перший струнний квартет Л. Яначека.

Контрастні „Молитва Торероˮ Х. Туріна та Полька А. Шнітке яскраво доповнили калейдоскоп почуттів відтворених струнним ансамблем.

Завершував карнавальний марафон концерт духового оркестру академії музики ім. М. Глінки. Під керівництвом диригента Ігоря Грузіна колектив упевнено еволюціонує в палітрі сучасних мистецьких напрямів. Своєрідністю цьогорічного концерту колективу постала його яскраво виражена тенденція до темброво-динамічного колорування оркестрового звучання духових інструментів.

Звуковий ландшафт традиційного духового оркестру, поряд з виразно виконаними творами С. Хазо „Тріумфˮ, М. Буркі „Корридаˮ, Е. Шабріє „Іспаніяˮ, „Вальс тінейˮ Б. Балмагеса, самобутньо розсвічувався у композиції „Хромаˮ М. Буркі, в якій звучання бас-кларнета, арфи, солюючих віолончелей (Марина Устенко, Наталія Гнєвишева) створило новий колорит художньо-естетичного сприйняття духового оркестру.

Відзначимо, що літературно-вишукана передмова до музичних творів карнавальних вечорів академічної музики належала кандидату мистецтвознавства, доценту кафедри „Вокально-хорова майстерність та музикознавствоˮ Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки Юлії Івановій, а також ведучій концерту духової музики Анастасії Боначьовій.

Таким чином, незмінний фестивальний рух в академії музики у котре підтвердив традицію нових художньо-творчих відкриттів, означених величним духовним принципом сьогодення, а саме тенденцією устремління до єднання, нівелювання будь-яких кордонів на шляху досягнення радощі мистецького творіння.

В.В. Громченко​